Mari Memilih Lokasi Makan Angin Idaman

Anda ada lokasi pelancongan idaman? Semestinya la ada... macam saya juga, tapi saya punya lokasi tak jauh. Dalam Malaysia aje. Tapi semestinya tempat tu among the best kat dalam dunia ni. Ya, tak lain dan tak bukan, SIPADAN la, mana lagi...

Dulu time kecik-kecik family saya memang tak penah miss becuti kat tepi pantai, satu semenanjung ni dah sampai, pulau-pulau semua dah pegi. So bila dah besar ni upgrade sikit, dari pantai terus ke laut! Ye, saya teringin nak diving! Dah berapa kali plan nak amik lesen tapi postpone due to kehidupan yang maha mencabar ----> perkara penting perlu didahulukan.

Tapi lucky person is my bubu, dah pun sampai ke SIPADAN! Kalau kami dah kawen, memang saye ikut dia, dia tak ajak pun saya tak kesah ----> terus jadi tak tau malu ok.

Ni antara sebab sebab saya menggedik sangat nak pi Sipadan:

  • sebab kat sana ada banyak incik penyu, macam jualan murah pulak. Dan juga sudi begambar dengan kita. Dorang tak sombong ok.

  • boleh hanyut macam ni dalam laut, yang kita tak dapat buat time kita bejalan kaki kat darat.

  • dan juga dapat buat shuffle dalam air, boleh bekongsi bakat dengan penyu-penyu tadi. Boleh ajak penyu-penyu tadi masuk pertandingan Malaysian Got Talent one day.

  • dan semestinya sunset! Sangat kecintaan!


Thanks to bubu yang nak kongsi gambar dengan saye (walaupun awak dah meninggalkan saye seminggu lamanya!). Sedikit info yang boleh di kongsi jika anda ingin ke Sipadan.

  • penginapan disyorkan adalah di BORNEO DIVERS MABUL ISLAND RESORT. Menyediakan makanan yang boleh diterima tekak anda. Bersih. Dan antara komen-komen pengunjung yang pernah menginap kat sana seperti "unbelievable hospitality", "Accomodating and helpfull staff" and bla bla bla...
  • the diving was awesome! boleh jumpa banyak macro life, soft and hard coral, shark, barrcuda and turtle. Ni semua ikan laut dalam yang anda susah nak jumpa kat tempat dive lain kat semenanjung.
  • dari komen-komen pengunjung yang pernah dive kat sana, ramai berpendapat professionalism divemasters kat sana sangat tinggi dan sangat memuaskan hati.

Ok. Setakat ini dulu info. Nanti saya akan sambung pasal Sipadan ni sebab banyak lagi fakta menarik! OK, to be continued.

Comments

  1. i rasa sejak blog u ni dipantau, Dive kat Sipadan akan jd hot nih..heheh


    MHI

    ReplyDelete
  2. kalau diver yang pantau mmg hot betul... layanzzzz

    ReplyDelete
  3. Incik, alamak..ada org post pasal Dive gak la..aiyo..xtau..hahah

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts