Barang untuk berpantang

Ramai yang tak pasti nak beli set apa untuk berpantang, brand apa, dan berapa bajet nya. Dari pengalaman I yang lepas, atas pandangan mak mertua and kawan-kawan juga, ramai prefer beli secara loose item berbanding set lengkap.


Me myself pun prefer loose item sebab:
- suka different item & different brand
ini ada lah factor utama kenapa I beli secara mix. Sebab product berpantang ni sangat banyak dipasaran dan I memang gemar vco dari tanamera, minyak urut dari nona roguy, herba mandian dari jamu mak dara... so kat situ je dah nampak memang I tak perlukan set.


-price comparison
yang ni pulak memang memainkan peranan. Ada banyak pilihan di pasaran dan terpulang pada kita untuk memilih dan bersesuaian dengan poket masing-masing.


-value for money
sebagai pengguna yang bijak, kita berhal memilih barang dengan quality yang kita suka. Terdapat pelbagai review dari pengguna yang boleh kita buat sebagai rujukan.


-alah membeli menang memakai
I memilih untuk membeli secara loose untuk mengelak pembaziran. Kebanyakan set ada pilihan barang2 tersendiri ada kalanya kita tak pakai pun atau tak sempat pakai. Contohnya param, pilis & jamu (sesetengahnya tak sesuai untuk ibu yang menyusu)


so kat bawah ni antara barang2 yang I sediakan utk berpantang.


 yang ni paling kecintaan. Bila rebus tu bau satu rumah, sedap je bau, relax je... yang ni I beli terus 2 pack... sbb tau suka sangat pakai.


 minyak urut (depan)
minyak urut (label belakang)
yang ni pun sedap bau nye, berangin and tahan lama rasa mint tu. berurut masa lepas mandi apa nak kata... fresh, badan ringan, sejuk dan Wangi



 lotion ni pulak menggantikan param & pilis + kegunaan seluruh badan, iols beli 1... rasa mcm tak cukup pulak. nak kena tambah lagi rasanya...




yang ni pulak bila kerajinan akan pakai, nak scrub2 badan ni nak kena ada orga tolong buatkan. nak scrub belakang badan mcm mana kalau tak sampai ye tak? tu pun kalau anak bg kerjasama la mak dia nak bermaja2 kejap. kang dok mintak susu je pulak... huhuhu...


okeh tu je perkongsian kali ni... lepas ni rasa mcm nak buat serunding halia + kerepek bawang putih nak makan masa berpantang nanti. Moga kerajinan tu datang lah ye.


p/s: dah start nampak kat wall fb n insta, bakers2 semua dah mula came out dengan project kuih raya memasing... geramnyeeeeeeee


 

Comments

Popular Posts