Thursday, January 6, 2011

Jangan memandu perlahan di highway!

Adakah kali ni entry untuk menggalakkan pemandu beracing? Owh semestinya tidak sama sekali. Entry ini adalah untuk peringatan. Tak pecaya ke?

Memandu perlahan di highway bukan dinamakan berhemah ye puan-puan, ini dinamakan menyusahkan orang lain. Sebab nya di highway adalah jalan untuk pemanduan 90km/h dan ke atas, kalau dalam tunnel kelajuan nye adalah 60km/h. Ape jadi kalau semua pemandu nak berhemah-hemah sangat kat highway sampai bawak 60km/h kat lorong kanan atau lorong tengah ni?

Jawapan nya adalah seperti berikut:
ini adalah kereta dia...
Al-kesahnya si hafiz ni baru balik dari rehearsal ajl, dia memang bawak laju di lane kanan tapi tiba-tiba bedepan dengan satu kenderaan yang sangat perlahan. Untuk mengelak dari berlanggar, maka dia pun break segera dan cuba mengelak kenderaan tadi menyebabkan kenderaan nya berpusing beberapa kali. -sumber ini dari http://www.beautifulnara.com/

Pernah juga terjadi kat saya dan bubu bila kereta dipandu laju dan tiba-tiba break mengejut sebab nak elakkan sesuatu terutamanya di highway satu ketika dulu. Ini lah hasil nya:

kereta melintang di tengah jalan ala-ala auto show

semua barang nak tunjuk kat orang macam boot sale

mencari alasan untuk menukar sport rim yang lebih trendy


dan ini umpama terbiar sebatang kara tanpa kasih sayang ibu bapa.....

p/s: dah lama dah xcident ni, 2 tahun lepas kot. Tapi kronologinye tetap sama. So tolong jangan menyusahkan kami lagi ok! Kami nak memandu dengan aman.

2 comments:

  1. hehe..pic kete saya dlm blog la..hehe

    rindu kat my gold sport rim..huhu

    Give Credit to my geng dari Wise Community yg membantu saye time accident 2 thn lepas..

    ReplyDelete