1st picture with my D90



Ni sentuhan pertama saya masa mula-mula pegang D90, menggigil sebab takut salah tekan nanti rosak, and 2nd thing menggigil sebab berat. Tangan dah la keding, nak pengang toy besar-besar memang harus la menggigil... bubu yang banyak ajar saya teknik-teknik yang nak kena pakai. Walaupun saya yang minat bab ni tapi bubu yang ada talent tu... so dia yang jadi cikgu saya... time kasih bubu.


Ingat lagi masa mula-mula nak amik gambar ni, sampai 3-4 kali snap. Tak dapat juga yang macam mana nak amik tu, dah la tak reti nak focus lagi, toy pulak bapak nye besor...tahap menyumpah jugak la dalam hati ni. At last betenang kejap... ikut arahan yang bubu bagi, and slowly dapat macam yang dihajati... wah... so happy!


Hmmm sejak faham ckit2 bab photography ni, mula la hati rasa cerewet nak pilih photographer kawen nanti. Mau saya juga yang jadi photographernye, dah cerewet sangat kan, hamek kau! amik la gambar diri sendiri =p


Sekarang usaha masih diteruskan untuk belajar skill2 yang menarik, chaiyok!

Comments

Popular Posts