Bejalan-jalan lagi

Kali ni bubu and me nak jauhkan diri dari kl. Bosan dengan jem. Kami menghala ke Pahang pulak. Kalau dah kawen leh la overnight tapi memandangkan belum lagi maka kena cari tempat yang flexi, boleh balik hari. Disebabkan kami ni anak kesayangan keluarga, makan kami tak dibenarkan kuar malam tanpa sebab, dating pun hanya di siang hari =P. So lawatan ni bermula dari kul 10 pagi, 1 jam perjalanan dah sampai kat Colmar Tropicale Bukit Tinggi. Kira-kira 45 minit dari tol Gombak.


Untuk entrance dikenakan bayaran RM12 for adult and RM8 for kids. Klo pegi satu family korang kira la sendiri ye. RM 12 ni termasuk lah parking free dan service shuttle untuk bawa korang ke tempat-tempat yang ada macam botanical garden, Japanese Tea House and bla bla bla... Maka kalau datang sini sila buat macam rumah sendiri sebab dah bayar!



Ni gambar nak menuju ke Colmar Tropicale, memang building ni direka ala-ala France. and kat France pun memang ada tempat nama Colmar yang terkenal dengan building2 macam ni.


Ni gambar kat France


and ni gambar kat Bukit Tinggi


Colmar Tropicale from top


korang juga akan bejumpa dengan swan yang saiz besar, memang takut nak dekat, but dorang sangat frenly ngan orang yang bawak makanan =P, ada juga black swan tapi black swan tu tak posing and nampak kurus, so amik gambar white 2 ekor ni je, comel pulak korang ni...



Datang sini memang ramai orang amik gambar, jalan-jalan tenangkan fikiran macam kitorang yang lari dari kl. Banyak activity leh buat kat sini terutamanya yang minat photography la, untuk yang bawak anak kecil, ada juga game2 yang boleh dorang main, leh bawak naik kuda kat sini, ada art store and banyak lagi...


Tempat ni juga sesuai untuk pilihan lokasi outdoor photoshoot pre-wedding korang =) *wink...


credit to kenalan bubu for the photo: http://cintadanmereka.fotopages.com/


gambar dorang memang cun!

Comments

  1. lini, cantiknya.. perghhh.. kagum2..

    ReplyDelete
  2. memang cantik nadzri, leh le jalan2 nanti, nanti part 2 menyusul lagi, pi japanese tea house pulak

    ReplyDelete
  3. @falia

    rugi tau tak pegi sana, g la jalan2 n relax2 =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts