Saya Suka Reality TV

Citer lain kat TV jarang sangat aku layan... tapi reality tv memang tak dapat di elakkan. Tak tau la nape... mabe sebab its reality, real life style or maybe because of spontaneous dialoge. Kalau drama mungkin direka, di tambah perasa bagi cun cantik baek nye sampai semua penonton berangan nak jadi macam tu contoh -gossip girl- (aku minat sangat juga citer ni.. hahaha). Tapi reality tv show ni tak de yang direka... suka duka semuanya ada....




Ni adalah my favourite -Giuliana & Bill


Kalau korang tengok Enews, Giuliana ni la host nye... active menjadi pengacara macam fashion police, host acara ratu cantik mcm miss usa, pengacara majlis penting macam royal wedding... pendek kata apa saja yang berkaitan dengan E!. Bill pulak adalah pemenang 1st season The Apprentice :hired by Donald Trump.



Menarik nya cerita dorang ni adalah tentang kehidupan pasangan selepas berkahwin yang menghadapi conflict nak membahagikan masa antara personal dan kerjaya, membina kerjaya, maintain kerjaya dan juga menghadapi stress untuk mendapatkan cahaya mata! Too personal kan? but the truth is... semua pasangan akan menghadapi situasi ini.



Pengajaran dalam cerita ini adalah bagaimana nak mengamalkan komunikasi dengan pasangan, support each other, respect, bertolak ansur dan sentiasa menyemai kasih sayang walau apa jua halangan yang datang.... honestly, i sedih juga time the Rancic's miscarriage... and they lost the baby... harap dorang akan dapat baby soon... yang ada anak tu jangan buang pulak!

Ni my 2nd favourite: Keeping up with the Kardashians



Aku suka cerita ni sebab menceritakan hidup sebagai seorang super busy working woman. Enterpreneur life style yang dorang tonjolkan sangat memberi inspirasi... pendek kata u work a lot u gain a lot... and setiap keluarga akan ada black sheep... so ape nak buat? bagaimana nak atasi? Paling penting adalah belajar bagaimana nak merapatkan hubungan kekeluargaan walaupun hidup sangat-sangat busy dengan hal duniawi...




-Sekian-

Comments

Popular Posts