Saya gaduh ngan polis or polis gaduh ngan saya?

My post kat fb ari tu dah mencetuskan isu panas dengan tak disangka. Lol... kang entry ni pulak kotroversi, apa pun lantak la sebab saya ada pendapat yang nak diketengahkan kat sini...





Ni adalah feedback dari kekawan saya yang bercakap tentang hal umum... tak de berkaitan dengan isu sensitif kat sini.



Tapi ada seorang pegawai tinggi beruniform biru ini nak menunjukkan betapa hebat dan bagusnya dia... korang baca sendiri lah...









  • isu pertama: ada ke sesi mengutuk kat post sy tu? rasanya tak de kot




  • isu ke-dua: ada ke saya type "hidup ambiga!"... rasanya tak de kot -kronologi nya, walau siapa pun penggerak bersih, saya tetap akan menyokong kerana matlamat dan objective bersih itu. Bukan kerana pemimpin nya!




  • isu ke-tiga: tak kan keje tak balik rumah kena stanby pun nak merungut. Kan ini pilihan kerjaya yang di pilih. Jalankan la tugas yang diamanahkan... orang lain punya keje pun kena stanby tak balik rumah juga macam site engineer, doctor n bla bla bla... jadi ini kerjaya anda, jangan la merungut. Tak kan nak lepak kat kedai kopi and tunggu naik gaji?





Selepas beberapa ketika, mula attack isu peribadi... apekah? apa kaitan rumahtangga dengan politik? akai ada ka?




ramai yang salah faham bahawa mengiktiraf hak bukan semestinya bererti menyokong..kita mengiktiraf hak bukan Islam untuk beribadat dengan caranya, bukan bererti kita menyokong atau menganut agamanya..fahami sesuatu dengan lebih luas..DrMaza.

p/s: punya la nak marah ngan i sampai spelling pun salah kan, ok la PEGAWEAI POLSI... i pun punya la nak balas apa dia cakap sampai tatabahasa semua tungging tebalik kan... haha... lantak la.




*entry ini adalah luahan perasaan di laman peribadi saya. Nama dan gambar telah di hitamkan. Yang ada nama i aje. Sila lah ambil pengajaran dan amalkan lah budi bahasa dan hormat menghormati.

Comments

  1. hahah,dia tensen bini panggil balik kot..

    ReplyDelete
  2. nusha: ada kemungkinan jugak ni... hehe

    ReplyDelete
  3. haha setuju dengan nuyui a.k.a NUSHA miahahaha sewel.. nak merentan tak bertempat... hohoho

    ReplyDelete
  4. @cikki: kot ye pun tak de isu lain ke nak cakap, hal rumahtangga yang jadi mangsa? kesian...

    ReplyDelete
  5. klakar.. itu maksudnya cakap main sedap mulut, main sedap hati jer.. tak fikir panjang..

    tp yang peliknya puak2 bersih nie.. dah dpt 5 negeri pun sibuk nak ckp spr itu spr ini, tp takkan nak tunggu bolot semua negeri baru bleh ckp spr bersih?

    ReplyDelete
  6. @ntah
    isu gaduh : agaknya dia terlebih emosi
    isu bersih: nak jawab ala artis -no komen-

    ReplyDelete
  7. @ntahla: that's not the main point of BERSIH ok...byk bukti2 corruption dlm SPR...sbb tu diorg dipertikaikan...and tuntutan2 BERSIH tu smua logik dan nmpk boleh memantapkan sistem SPR, kenapa nk tolak...kenapa sanggup bermati2an halang kalo diorg sgt2 telus...terima memorandum tu dan try improve sistem diorg...ini blum dgr cadangan da tolak...nmpk sgt corruption di situ...

    ReplyDelete
  8. @jan:
    sudah ada jawapan disitu... agaknya ni baru 1% kot

    ReplyDelete
  9. tak dapat la tu.. agagagagagag.. :P

    ReplyDelete
  10. sian ppuan tu, ppuan bijak, cantik, perfect... memang x layak jadi isteri pegawai polis.... hahahaha. Ppuan camni layak jadi ister ***. sebab golongan ni lebih memahami sebagai penjawat awam. Golongan *** menjalankan tugas tanpa bersungut tentang kerja, gaji,pangkat mcm polis, guru dan doktor.

    ReplyDelete
  11. Hi Anon, ni cite lama, saya dah lupa pun... lagipun tak de faedah gaduh benda macam ni, sebab masing2 ada pendirian and pendapat masing2. Lagi pun lebih baik kalau kita buat kerja kita sebaik mungkin supaya berkat duit gaji kita dapat tu... kan?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts