what do you really want?

Hari ni hari yang bosan, kerja yang banyak + FACEBOOK KENA BLOCK! terima kasih MOTOROLA kerana sangat menghargai pekerja. Dalam keadaan mood yang hilang hari ni, terlintas di fikiran aku pasal kerja yang sangat2 aku suka. Bukan tak pernah mencuba cuma tak mendapat galakan dari Mak. Mak aku nak aku kerja dalam ofis. Katanya perempuan ni keje dalam pejabat aje, bagi selesa, keluar masuk pun ikut office hour. Itu la hati seorang ibu, tak nak tengok anak nye susah walaupun sikit. (mak aku cikgu ok! Zaman dulu kira hebat n mewah la)

Benda yang sangat2 aku teringin is...

ya... sebuah mesin jahit!



Sebenarnya aku nak sangat jadi tukang jahit, tak kesah la baju ke, langsir ke, yang penting it is my passion. Dulu masa kecik aku curi2 belajar dari mak teh aku pasal cross stich. Time tu umur aku baru 8 tahun. Lepas belajar tu aku kumpul duit sendiri, pergi kedai jahit cina kat pekan Jitra tu (Kedai Bunga Raya) n beli 1 meter kain n benang cross stich. Thanks to aunty yang ajar aku cara nak baca number benang cross stich and cara memilih kain yang lembut dan cantik. Dalam masa yang sama aku belajar mengenal manik2 and bekarya dengan manik mcm buat kerongsang, beg... owh! aku sangat teruja!

Tu masa kecik, masuk sekolah pulak aku sgt gembira sebab subject Kemahiran Hidup ada ajar tentang jahitan. Tapi sayangnya mesin jahit kat skolah tu aku cuma boleh sentuh semasa belajar sahaja (bila perlu - mengikut silibus buku teks). Selebihnya mesin jahit tadi cuma sekadar menjadi hiasan bilik Kemahiran Hidup kat sekolah aku saja.

Habis sekolah aku sambung belajar dalam bidang yang membolehkan aku kerja dalam pejabat dan sekarang Alhamdulillah aku dah pun kerja dalam pejabat n boleh keluar dan masuk ikut office hour.(walaupun banyak masa dihabiskan kat jalan raya meredah jem setiap hari- detik ini juga aku slalu terfikir kenapa aku tak jadi tukang jahit?)

Cita2 aku menjadi seorg suri rumah!(mak aku tak tau cita2 ni... syyyy). Tu masa kecik la, aku tak reti nak mengekspresikan cita2 aku dengan betul. Tapi jauh dalam hati aku nak memiliki kerjaya dari rumah. Itu yang tepat! Menguruskan rumah dan keluarga, tak perlu terkejar2 ikut office hour, punya banyak masa bersama keluarga, bebas bekarya... insyaAllah satu hari akan menjadi kenyataan. Bermula dengan sebuah mesin jahit...


hingga ke walk in wardrobe

kedai yang berkaitan dengan perempuan...


and a very simple, nice and relaxing home...Amin!


Comments

Popular Posts