punca segala-galanya!

Minggu ni rasa mcm robot pun ada. Masuk je office aku terpakasa mengadap isu-isu semasa kat ofis nih (gossip nyah!)...ish u ols... mak tak suka gossip2 ni. Lepas tu aku mcm sesak nafas bila tengok email... semua tarikh nak due date, gila batak la!...owh.. patut kah aku mangambil cuti n beristirehat saja di rumah? -klo ko cuti sape nak siapkan keje ko lol!

Sebenarnya ada beberapa sebab aku buat juga keje aku ni dengan penuh kesyukuran. Sebab2 nye ialah:

1- aku rasa best sbb skurang2 nya aku tau khidmat aku masih diperlukan kat sini (kurang risiko untuk diberhentikan kerja)- tu la susahnya kerja sektor swasta

2- aku masih ada kerja nak buat berbanding tak de kerja langsung (bosan lol!)

3- tak perlu berlakon mcm busy gila (hakikatnya aku bukan seorang pelakon)

Atas sebab alasan2 begini lah aku masih besyukur dengan apa yang Tuhan berikan dalam hidup aku...walaupun dalam hati slalu terlintas "bila la aku bole buat keje yang aku suka"....

Pape pun korang, hidup mesti diteruskan, skurang2 nya aku masih bekerja dalam aircond... and cukup makan bulan2... and tak berhutang (PTPTN...tolong abaikan statement ini)... ayuh sambung kerja!

Korang tengok la report2 yang aku nak kena proceed... bila nak siap ni...waaaa!






saat ini aku mengimpikan teh bunga panas utk kesegaran minda n badan...tolong, make a wish! make a wish!


p/s: kalau busy sangat macam mana blog ni boleh 'ter' update?....
jangan tanya aih!



Comments

  1. ...byk sungguh file...

    ReplyDelete
  2. ape nak buat, nama pun makan gaji, sib baik tak makan file...=)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts