Sejarah Baru

Hi All, dah lama i tak update blog... kali ni bukan alasan busy, dah banyak kali sangat bagi alasan tu kan? hehehe.... ni ha, last week i admit kat wad. Buat pertama kali nya sepanjang i boleh ingat, ni lah pertama kali i kena masuk wad. Perasaan tu macam happy je boleh masuk wad... bila doctor tanya nak masuk wad tak? terus aje angguk setuju... hehehe... nak merasa.


menggigil tahan sakit time nak amik gambar ni, tapi macam best je tengok nama leh masu wad!

Kali ni i admit kat hospital ampang sbb back pain. Ni bukan kali pertama aku kena sakit ni, tapi kali ni adalah tahap paling teruk sekali. Tahap tak boleh bejalan! Time kena serang sakit tu, aku dalam bilik air, nak bersiram konon nye, skali pinggang bunyi "pop"...terus hilang upaya nak bediri.. sib baik sempat berpaut kat sinki, kalau tak jatuh terjelepuk tak ke haru... pelan2 aku duduk kat lantai, capai tombol pintu, buka pintu and merangkak ke katil... pape pun cari telephone dulu, sib baik phone atas katil. Sambil merangkak sambil terfikir... aku ni sakit ape sebenarnya? kronik ke? umur tak panjang ke?suami sape nak jaga? kesian suami dapat isteri sakit?... terus menangis! teresak2.... bukan nye nangis sebab sakit, tapi nangis sebab sedih....

Lepas baring baru text bubu, tanya dia boleh balik ke tak? takut dia tengah keje... dia cakap ok, habis keje dia balik n bawak  klinik... ok la, sementara nak tunggu bubu balik tu... 3 jam la juga aku menahan sakit, bila dah lama baring tu, sekejap2 bangun pakai baju (yela... kan i dah cakap td i bersiram... huhu), ok pass pakai baju, lepas tu lapar... merangkak pegi dapur amik benda nak mengunyah....tengah merangkak tu nampak lantai berdebu, terus je capai payung buat tongkat, berdiri pelan2, amik penyapu and sapu sampah! ok... ini adalah cerita benar... cerewet sampai macam tu skali, kalau doctor tau mesti aku kena wad lama lagi....huhu

Lepas bubu balik, i terus ajak g spital, sbb fikir kalau g klinik tak leh buat pape pun, baik refer spital terus...sampai spital, amik number and dah tak tahan sgt, suruh bubu amik wilca... dia amik wilca kanak-kanak! owh bubu ku... nak gelak tapi sakit pinggang... tahan je la, naik juga wilca tu, sib baik muat... erm lupa lak nak amik gambar kan?

lepas check ngan doctor terus kena tahan wad, kul 2 pagi... biasa la hospital, a bit slow servis nye, but nurse tu kesian aku sakit, dia bagi potong q... sorry ye pesakit lain... hehehe.

dapat la gelang ni, hadiah dari hospital ampang


Lepas seharian dalam wad, esok nye aku leh kuar, sebab wad penuh... doctor soh rehat kat rumah aje. sebenarnya nak dok lama lagi.... rasa macam... ala.... nak kena balik ke? so balik la rumah, dapat surat mc 7 hari sampai 4 april 2012... so today 5 april i dah kat opis seperti biasa... jalan pun sopan je, takut aku klo kena serang sakit kat opis ni! nauzubillah.... moga Allah melindungiku, suami dan seluruh ahli keluarga dari sebarang kecelakaan. Amin.

Lepas ni aku teruskan dengan fisio aje untuk kuatkan tulang belakang.


Comments

Popular Posts