Monday, November 15, 2010

dunia oh dunia

Kali ni aku termenung seketika...merenung kehidupan sendiri dan juga kehidupan org lain. Dengan hobby aku membaca blog ni aku ingat boleh mengisi masa lapang, tp seketika leh membuatkan diri aku berhenti bedenyut sekejap. Ada beberapa isu yang sangat panas berlaku semenjak dua ni. Petama kes gelang keramat AC Mizal dan perniagaan nye. Masing masing mengeluarkan hujah melalui perantara masing-masing. Si Aidid dengan blognya dan AC dengan tabloid Harian Metro nya dan juga facebooknya. Kekaguman aku semestinya pada tahap penulisan si Aidid. Dari penulisan nye sangat berfakta walaupun ayatnya amat "direct". Tak kurang juga yang mengeji disebabkan ayat yang digunakan tak mengaambarkan keperibadian yang baik. Tapi banyak mana pun orang mengeji, tak boleh lawan orang yang menyokong. Hujah Aidid ni mcm hujah2 nak menang pilihanraya pulak! hehehe walaubagaimana pun, aku akan mengikuti perkembangan berita ini dari masa ke masa. Tanak ketinggalan walau ckit pun. Anyway, i enjoy reading this blog http://aididmuaddib.blogspot.com/

Kes yang kedua pulak...hmmm no komen, aku masih lagi mengikuti pekembangan sebelah pihak dan masih tiada lagi pihak2 lain mengeluarkan apa2 komen dan fakta yang membidas kenyataan atau penulisan dalam blog ni http://uncleseekers.blogspot.com/

Yang ke-3 adalah yang paling meruntun jiwa... kenapa la remaja sekarang semakin berani tanpa memikirkan keluarga, maruah diri dan agama...walaupun nak dikatakan tak beragama sekali pun, sekurang2nya tunjuk la rasa hormat terhadap masyarakat sekeliling walaupun org yang lalu tepi jalan tu tak kenal siapa kita. Tp mmg tak dinafikan, aku sendiri yang dah umur 26 malu juga tgk video ni, sekadar renungan bersama agar kita menginsafi dan supaya diri kita sentiasa mengingati dan mengawasi diri masing2...sayangi diri, keluarga dan juga sayangilah dan jagalah gf dan bf anda, jangan buat yang bukan2 lagi ok...

video

P/S: oh emak...cepatkanlah merestui hubungan anak mu ini, supaya kami boleh berkahwin dan menjalani kehidupan sebagai sepasang suami isteri. Amin

No comments:

Post a Comment