macaron comel!!!

Seminggu jugak lah aku mengidamkan si macaron ni. puas aku cari kat mana la yang aku leh beli, tanya org mana yang dekat, dorg cakap kat bakezin OU... cari punya cari rupanya bakezin tu dah pindah. (aku cari pun google jek sambil baca2 komen dalam farum, malas nak g serbu aje, nnti penat sbb tak jumpa--- mcm OU tu kecik jek)

So cari lagi...ada kat pavilion, hmmm bila nye nak pegi semata2 utk macaron? bubu tak de... tak kan nak g sorg... sob sob sob... keciwa lagi. 5 minit termenung, menambahkan lagi tahap mengidam yang melampau... at last terjumpa 1 blog called JAJA BAKERY. Homemade nye macaron ni n price agak murah...so try n error aje la, tgk2 gambar mcm penah g kelas baking cake je... n some more ada org penah buat tempahan utk door gift! owh agak menarik perhatian... so nak menambahkan lagi keyakinan, aku baca feedback org lain kat dalam dia nye chat box... hohoh boleh tahan traffic nye, so tanpa membuang masa n tengok harga, terus aku drop an email nak order... less than 15 minutes dia dah balas...

ho yeh! terus upgrade dari 1 box jadi 2 box, heheheh, tamak! bukan ape, takut berebut...

So bajet weekend bubu balik n boleh amik, ngam2 nye que 5 hari nak dapatkan order dari jaja, so mmg timing sgt best, so tempahan terus dibuat!

N finally, its weekend oledy! hati bebunga2 tunggu hari ahad.... hehehe, macaron is ready! ho yeh, leh pi amik kat jaja! anyway dia leh je hantar, but i yang nak g collect sbb bila order online ni for the 1st time, nak juga tgk muka pembuat nye, meyakinkan or not, personality n other things la utk meyakinkan aku akan repeat order kat sini... n finally i got my macarons!!!

tadaaa....!!!!








kenapa gambar2 tu begitu meriah dengan lampu2?---------> tandanya hati berbunga2 dapat makan macaron!

Comments

Popular Posts